MENGENALI SMKBR

SMK BUKIT RANGIN
25150 KUANTAN
Tel : 09-536 6235
Faks : 09-536 1457
Emel : cea4081.smkbr@gmail.com
Tagline : BRASS SUPERB
Slogan : Kejayaan Milik Setiap Murid
Moto: Cendekia, Etika, Terampil
Visi : Sekolah Berkualiti Melahirkan Modal Insan Yang Unggul Menjelang Tahun 2025
Misi : Mengembangkan Potensi Individu Melalui Sistem Pendidikan Berkualiti dan Holistik
SELAMAT HARI GURU 2023-GURU INSANI PEMANGKIN GENERASI MADANI

Thursday 22 October 2009

Sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah

Pada 18 Mei 2009, Sambutan Hari Guru peringkat sekolah telah diadakan di SMK Bukit Rangin untuk menghargai jasa guru-guru yang telah banyak berbakti untuk mendidik pelajar-pelajar. Sambutan ini dilakukan secara sederhana walaupun terdapat pelbagai aktiviti yang dilakukan pada hari tersebut.

Sambutan bermula dengan perhimpunan yang diadakan pada pukul 7.40 pagi. Dalam perhimpunan ini, wakil guru dan juga wakil pelajar membaca perutusan daripada Menteri Pelajaran, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin serta Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia, Dato Haji Alimuddin Bin Haji Mohd. Dom.

Perhimpunan ini pula disusuli oleh bacaan ikrar dan nyanyian lagu 'Guru Malaysia' oleh guru-guru SMK Bukit Rangin. Setelah perhimpunan bersurai, aktiviti sukaneka pula dijalankan dan disertai oleh pelajar-pelajar serta guru-guru.

Selain daripada sukaneka, pertandingan bola jaring dan bola sepak antara pelajar-pelajar dengan guru-guru juga diadakan. Perhimpunan sekali lagi diadakan di Dewan Besar pada kira-kira jam 11 pagi untuk menikmati persembahan daripada guru-guru dan pelajar-pelajar SMK Bukit Rangin serta memberikan hadiah kepada pemenang-pemenang sukaneka dan pertandingan sukan.


Nyanyian lagu `Guru Malaysia' oleh guru-guru


Perlawanan bola jaring antara guru dan murid
 

Persembahan pelajar
 
Persembahan nyanyian oleh GPK Kokurikulum, En. Rosli b Sahak

No comments:

Post a Comment