MENGENALI SMKBR

SMK BUKIT RANGIN
25150 KUANTAN
Tel : 09-536 6235
Faks : 09-536 1457
Emel : cea4081.smkbr@gmail.com
Tagline : BRASS SUPERB
Slogan : Kejayaan Milik Setiap Murid
Moto: Cendekia, Etika, Terampil
Visi : Sekolah Berkualiti Melahirkan Modal Insan Yang Unggul Menjelang Tahun 2025
Misi : Mengembangkan Potensi Individu Melalui Sistem Pendidikan Berkualiti dan Holistik
SELAMAT HARI GURU 2023-GURU INSANI PEMANGKIN GENERASI MADANI

Friday 23 October 2009

Pertandingan Menulis Esei Yayasan Kepemimpinan Perdana

Pada 3 Jun 2009, wakil-wakil dari SMK Bukit Rangin termasuklah Pengetua, Tuan Hj Abdul Rahim Mohd Yunus dan empat orang guru telah menghadiri majlis penyampaian hadiah untuk pertandingan menulis esei bertemakan 'Nurturing the Minds of Future Leaders' yang dianjurkan oleh Yayasan Kepemimpinan Perdana pada tahun 2008.

Yayasan Kepemimpinan Perdana merupakan suatu yayasan yang ditubuhkan untuk mengkaji kepemimpinan Malaysia dan tugasnya dalam pembangunan negara. Pertandingan esei kali ini ialah kali kedua pertandingan ini diadakan. Kali pertama pertandingan ini diadakan adalah pada tahun 2006.

SMK Bukit Rangin telah menghantar satu penyertaan oleh Nurul Nadiah binti Nordin. Eseinya bertajuk '100 Years is How Far We've Come' dan dia telah mendapat tempat kedua dalam kategori menengah rendah. Hadiah yang diperoleh termasuklah RM500 tunai daripada Bank Rakyat, baucer kedai buku MPH bernilai RM300 serta iPod nano 16GB bernilai RM719.


Nurul Nadiah menerima hadiah daripada Tun Dr Siti Hasmah bt Mohd Ali.


Nurul Nadiah bersama pemenang-pemenang lain kategori menengah rendah: Joy Hii Mei Xin dari SMK St Columba, Miri, Sarawak (tempat pertama, tiga dari kanan) dan Tarvinder Kaur a/p Gogisar Singh dari SMK Gunung Rapat, Perak (ketiga, dua dari kanan).


Nurul Nadiah bersama guru-guru SMKBR.


Turut menghadiri majlis ini ialah bekas Perdana Menteri Malaysia ke-4 yang juga Presiden Terhormat Yayasan Kepemimpinan Perdana, Tun Dr Mahathir Mohamad (kiri) dan Profesor Emeritus Dr Khoo Kay Kim (kanan) yang juga menjadi ketua hakim pertandingan ini.

Maklumat lanjut boleh ditemui di pautan (link) ke laman web Yayasan Kepemimpinan Perdana. Esei '100 Years is How Far We've Come' boleh dimuat turun (download) daripada pautan (link) ini.

No comments:

Post a Comment