MENGENALI SMKBR

SMK BUKIT RANGIN
25150 KUANTAN
Tel : 09-536 6235
Faks : 09-536 1457
Emel : cea4081.smkbr@gmail.com
Tagline : BRASS SUPERB
Slogan : Kejayaan Milik Setiap Murid
Moto: Cendekia, Etika, Terampil
Visi : Sekolah Berkualiti Melahirkan Modal Insan Yang Unggul Menjelang Tahun 2025
Misi : Mengembangkan Potensi Individu Melalui Sistem Pendidikan Berkualiti dan Holistik
SELAMAT HARI GURU 2023-GURU INSANI PEMANGKIN GENERASI MADANI

Friday 23 October 2009

Ucapan Alu-aluan Pengetua untuk Buku Program Hari Anugerah Cemerlang 2009

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh,

Menjelang tahun 2010, SMK Bukit Rangin meletakkan harapan dalam visinya untuk muncul sebagai sekolah yang cemerlang. Sememangnya kita berpotensi tinggi untuk cemerlang kerana sedar atau tidak kita telah berada pada kedudukan atas dalam “liga kedua”.

Hingga kini sokongan padu JPNP, PPD, PIBG, Yayasan Pahang, agensi-agensi kerajan serta komuniti telah memberi ruang dan peluang kepada kita untuk melakukan perubahan dan maju melakar kecemerlangan. Kita amat menghargai sokongan tersebut dan terhutang budi.

Aspek pengurusan kewangan sekolah, akademik, kokurikulum, serta pelbagai pencapaian khas pelajar SMK Bukit Rangin, membuktikan bahawa pengiktirafan yang diterima adalah hasil usaha kita bersama. Namun, kita sama sekali tidak boleh selesa dengan pencapaian dahulu dan sekarang tetapi mesti bersedia menjana kecemerlangan yang akan datang. Kita mempunyai keupayaan atau kapasiti untuk mencapai kehebatan.

Banyak ruang yang masih boleh diperbaiki. Banyak juga soalan yang masih belum berjawab dengan yakin. Cemerlang benarkah kita? Mampukah kita terus meningkatkan kecemerlangan dalam suasana yang kian mencabar? Adakah indikator atau petunjuk semasa menghala atau menjurus ke arah yang positif? Sediakah kita membayar harga kecemerlangan?

Semua itu adalah antara banyak lagi soalan yang patut menjadi renungan serta pendorong peningkatan usaha perjuangan semua pihak. Kita tidak boleh berterusan di tahap sedia ada (status quo). Oleh sebab jalan perjuangan tidak akan sunyi daripada halangan dan rintangan, saya menyeru seluruh warga SMK Bukit Rangin (guru, pelajar, ibu bapa dan kakitangan sokongan) bersedia menghadapi sebarang cabaran mendatang.

Salam kecemerlangan dunia dan akhirat.


Haji Abdul Rahim bin Mohd Yunus
Pengetua
SMK Bukit Rangin

1 comment:

  1. tahnih kerana program dapat dilaksanakan dengan baik.

    ReplyDelete