MENGENALI SMKBR

SMK BUKIT RANGIN
25150 KUANTAN
Tel : 09-536 6235
Faks : 09-536 1457
Emel : cea4081.smkbr@gmail.com
Tagline : BRASS SUPERB
Slogan : Kejayaan Milik Setiap Murid
Moto: Cendekia, Etika, Terampil
Visi : Sekolah Berkualiti Melahirkan Modal Insan Yang Unggul Menjelang Tahun 2025
Misi : Mengembangkan Potensi Individu Melalui Sistem Pendidikan Berkualiti dan Holistik
SELAMAT HARI GURU 2023-GURU INSANI PEMANGKIN GENERASI MADANI

Monday 12 July 2010

Program Bulan Membaca & Hari Buku Serta Hari Cipta Sedunia

5 Julai 2010. Bulan Julai merupakan Bulan Membaca yang dipelopori oleh Perpustakaan Malaysia dan disokong sepenuhnya oleh Pusat Sumber Pendidikan Negeri di bawah Kementerian Pelajaran untuk menggalakkan aktiviti membaca dalam kalangan warga sekolah terutamanya anak-anak didik yang memerlukan ilmu pengetahuan dari semasa ke semasa.
           Bertemakan Membaca Menjana Minda, program ini diharapkan dapat memastikan setiap warga sekolah menghayati kepentingan ilmu dan berusaha untuk menjadikan amalan membaca sebagai satu budaya yang berterusan. Ia juga diharapkan dapat memberi peluang kepada warga sekolah untuk melibatkan diri dalam beberapa pertandingan yang diadakan untuk memanfaat dan menjayakan Bulan Membaca 2010. Selain itu, ia juga bertujuan memperluas kesedaran tentang kepentingan membaca sebagai kunci ilmu pengetahuan yang tidak terbatas. Akhir sekali, program ini diadakan untuk mendekatkan golongan murid dengan bahan bacaan dan memupuk minat membaca dalam kalangan warga SMK Bukit Rangin.
Ucapan Perasmian oleh GPK Pentadbiran, Pn. Haniliza bt Sulaiman
Pertunjukan Multimedia Kempen Membaca
Dendangan Gurindam
Persembahan Sajak Bahasa Inggeris
Resensi Buku
 Persembahan Sajak Bahasa Arab
             Selain daripada Pelancaran Bulan Membaca, aktiviti-aktiviti lain yang akan dijalankan sempena program anjuran Pusat Sumber Sekolah ini ialah Ulasan Buku/Artikel, Pertandingan Peminjam Buku Terbanyak, Pertandingan Teka Silang Kata, Pertandingan Menghias Sudut Bacaan Kelas dan Pameran Buku (yang telah diadakan pada Hari Koperasi Sekolah yang lalu).
      

No comments:

Post a Comment