MENGENALI SMKBR

SMK BUKIT RANGIN
25150 KUANTAN
Tel : 09-536 6235
Faks : 09-536 1457
Emel : cea4081.smkbr@gmail.com
Tagline : BRASS SUPERB
Slogan : Kejayaan Milik Setiap Murid
Moto: Cendekia, Etika, Terampil
Visi : Sekolah Berkualiti Melahirkan Modal Insan Yang Unggul Menjelang Tahun 2025
Misi : Mengembangkan Potensi Individu Melalui Sistem Pendidikan Berkualiti dan Holistik
SELAMAT HARI GURU 2023-GURU INSANI PEMANGKIN GENERASI MADANI

Tuesday 7 February 2012

Latihan Rentas Desa

Larian merentas desa adalah acara tahunan setiap sekolah. Larian merentas desa tidak sama dengan larian acara pecut 100m atau 200m. Jarak larian merentas desa hingga sejauh 5km. Maka strategi yang sesuai perlu digunakan oleh pelajar.

Acara larian merentas desa ini mengajar dan mendidik para pelajar nilai daya tahan fizikal dan mental. Hanya pelajar yang mempunyai daya tahan fizikal dan mental yang tinggi mampu mencapai kejayaan. Amatlah rugi jika ramai pelajar yang hanya menghabiskan 80% acara ini dengan berjalan saja.

Nilai daya tahan fizikal dan mental dari acara larian merentas desa ini boleh digunakan dalam kehidupan pelajar sekarang dan masa hadapan. Mengatasi cabaran dan persaingan melalui trek yang berliku adalah sama dengan perjalanan mencapai kejayaan dalam karier dan bidang keusahawanan.

Nilai daya tahan fizikal dan mental adalah penentu kejayaan seseorang dalam bidang pekerjaan dan keushawanan. Mereka yang mempunyai nilai ini pasti berusaha mengatasi setiap cabaran dan masalah hingga mencapai kejayaan. Mereka tidak mudah mengalah atau putus asa berusaha dan mempunyai keyakinan diri yang tinggi. [Sumber: Motivasi Modal Insan Juara]







Latihan Rentas Desa dah bermula. Persediaan untuk hari berlangsung pada 3 Mac nanti. Kemenangan pasti berpihak kepada yang berazam dan beriltizam. Sedikit pembaharuan pada tahun ini apabila latihan murid lelaki dan murid perempuan dibezakan harinya. Teruskan!!!

No comments:

Post a Comment