MENGENALI SMKBR

SMK BUKIT RANGIN
25150 KUANTAN
Tel : 09-536 6235
Faks : 09-536 1457
Emel : cea4081.smkbr@gmail.com
Tagline : BRASS SUPERB
Slogan : Kejayaan Milik Setiap Murid
Moto: Cendekia, Etika, Terampil
Visi : Sekolah Berkualiti Melahirkan Modal Insan Yang Unggul Menjelang Tahun 2025
Misi : Mengembangkan Potensi Individu Melalui Sistem Pendidikan Berkualiti dan Holistik
SELAMAT HARI GURU 2023-GURU INSANI PEMANGKIN GENERASI MADANI

Friday 16 May 2014

Hari Guru 2014

Sambutan Hari Guru meriah seperti selalu. Terima kasih kepada para pengawas yang bertungkus lumus mengendali dan mengelola program sambutan selama dua hari. Terima kasih kepada semua pelajar yang menjayakan program, mengucapkan Selamat Hari Guru dan memberi hadiah yang cantik-cantik dengan pelbagai rupa dan saiz. Al-Qur'an, pen, mug, tudung, bekas pensil, marker pen, coklat, kuih, kek, buku, pinggan, kad.... pendek kata, macam-macam ada. Cikgu sayang kamu semua walaupun hanya ucapan yang diberi. Namun sesungguhnya kejayaan kamu merupakan hadiah yang paling berharga. Cikgu-cikgu mendoakan kejayaan kamu semua, di dunia dan akhirat. Semoga kamu semua menjadi anak-anak yang beriman dan beramal soleh.

Bermula pada hari Khamis selepas rehat, guru-guru berentap secara berkumpulan dalam acara sukan badminton, bola sepak, bola jaring dan sukaneka. Meriah dan menggamatkan. Tidak kurang pula ada yang terseliuh dan sakit urat kerana dah lama tak bersukan! :)









Malamnya pula, dinner guru-guru di Shahzan Inn dengan aura oren peach. Begitu ketetapan pihak penganjur. Lambang keceriaan katanya. Guru-guru seharusnya ceria agar murid-murid pun ceria. Bila ceria, mood pun bahagia. Bila bahagia, mudahlah kerja...
Majlis diakhiri dengan penyampaian cenderamata dari Tuan Pengetua untuk setiap guru. Terima kasih Tuan Haji.... 





Penyelaras sambutan Hari Guru yang berkaliber,
Puan Asnor Samiza bt Mohd Salleh



Hari ini, Jumaat, sambutan Hari Guru dari pagi hingga waktu balik. Kali ini mengambil hijau sebagai warna tema dan pahala sunat hari Jumaat. Bermula dengan bacaan Yaasin Perdana, ucapan, penyampaian hadiah, gimik sehinggalah persembahan para guru dan pelajar. Paling menggamatkan bila GPK Kokurikulum, En Rosli Sahak menyampaikan 3 buah lagu selepas 3 tahun menyepi. Tuan Pengetua juga tidak kalah menunjukkan bakat terpendam.


















Bekas Pelajar


Han Tuah & Hang Jebat


No comments:

Post a Comment