MENGENALI SMKBR

SMK BUKIT RANGIN
25150 KUANTAN
Tel : 09-536 6235
Faks : 09-536 1457
Emel : cea4081.smkbr@gmail.com

Lokasi : Perumahan Bukit Rangin
Visi : SMK Bukit Rangin Sekolah Kluster Kecemerlangan Tahun 2016
Misi : Melestarikan Sistem Pendidikan Yang Berkualiti Untuk Membangunkan Potensi Individu Bagi Memenuhi Aspirasi Negara

Tuesday, 23 December 2014

Mesyuarat Guru 1/2015


Mesyuarat Guru kali pertama bagi sesi 2015 bermula pada jam 8.30 pagi.  Tuan Pengetua,  Tuan Haji Abdul Razak memulakan mesyuarat  dengan pelbagai isu,  antaranya:
  1. Tagline KPM 2015 : Strong Implementation Rapid Execution. 
  2. Tagline BRASS : Pioneering Generation Leaders. 
  3. Meningkatkan rasa kemanusiaan dalam kalangan murid. 
  4. Menggalakkan budaya sapaan, memberi laluan dan kebersihan dalam kalangan murid. 
  5. Segala keputusan mestilah melalui pengetua. 
  6. GPS SPM 2015: 3.30. LMS : 100%.
  7. GPS Akhir Tahun Tingkatan 4 : 3.75. LMS : 100%.
  8. PT3 2015 : 30% Cemerlang, 45% Kepujian ,  15% Baik.
  9. Geografi,  Sejarah,  Lisan BMBI : 100% Gred A dan B. 
  10. PBS : 100% Band 1 - 3, 90% Band 4 - 6.
  11. Psikometrik Ting.  1 & 3 : Cemerlang. 
  12. PAJSK : 80% markah di Tingkatan 3.
  13. BRASS mencapai Band 2 - 1.
  14. Tiada GAGAL Literasi dan Numerasi. 
  15. BRASS mencapai kecemerlangan kokurikulum di peringkat daerah,  negeri dan kebangsaan. 
  16. Kehadiran murid tidak kurang daripada 90%.
  17. Defisit salah laku murid-murid. 
  18. RCA (Root Cause Analysis) - digunakan untuk menyelesaikan masalah PdP. 
  19. Minit Curai - Guru-guru mesti menulis dalam borang di pejabat dan lapor kepada pihak yang berkenaan selepas setiap mesyuarat @ bengkel @ taklimat di luar sekolah. 
  20. Pembelian barang mesti dengan kebenaran Pengetua dengan disertai Sebut Harga dan Nota Minta. 
  21. Buku Rancangan Mengajar ditulis setiap hari dan dihantar hari Jumaat. 
  22. Program Guru Penyayang - semua guru akan terlibat  pada hari pertama setiap awal bulan. 
  23. Kehadiran murid 100% awal (sebelum 7.20 pagi) dan balik selepas 2.45 petang. 
  24. Fail PPB (Perkembangan Profesionalisme Berterusan) - setiap guru dan panitia/SU Unit akan dapat fail yang akan diletakkan di Bilik Dokumentasi. 
  25. Kunci perlu didaftarkan jika pegang pendua. 
  26. Relief - tiada guru yang terkecuali.
  27. Foyer/ruang hadapan -  tidak dibenarkan meletak kenderaan di kawasan ini.
  28. Laporan program mesti siap 2 minggu selepas program. 4 item asas yang diperlukan: a) Kertas kerja   b) Pamflet   c) Laporan Hari Kejadian    d) Gambar 
  29. Bilik-bilik khas digunakan untuk peningkatan PdP sahaja. 
  30. Bilik darjah disusun mengikut susunan Abad 21.
  31. Tingkatkan hubungan luar -PIBG @agensi luar.
  32. Buku Kedatangan Murid mesti seragam dan sentiasa dikemaskini.
  33. Perhimpunan rasmi - semua guru wajib hadir dan memakai blazer.
Mesyuarat kemudian berhenti rehat selama 30 minit dan bersambung lagi untuk memberi ruang kepada PK Kurikulum, PK HEM dan PK Kokurikulum memberi taklimat tentang organisasi baru unit masing-masing bagi tahun 2015.


Mesyuarat berakhir pada lebih kurang jam 1.30 petang. 

🏤 Dengan kerjasama semua, visi kita akan tercapai. Insya Allah...
Selamat Bekerja! 👍

No comments:

Post a Comment