MENGENALI SMKBR

SMK BUKIT RANGIN
25150 KUANTAN
Tel : 09-536 6235
Faks : 09-536 1457
Emel : cea4081.smkbr@gmail.com
Tagline : BRASS SUPERB
Slogan : Kejayaan Milik Setiap Murid
Moto: Cendekia, Etika, Terampil
Visi : Sekolah Berkualiti Melahirkan Modal Insan Yang Unggul Menjelang Tahun 2025
Misi : Mengembangkan Potensi Individu Melalui Sistem Pendidikan Berkualiti dan Holistik
SELAMAT HARI GURU 2023-GURU INSANI PEMANGKIN GENERASI MADANI

Monday 15 August 2011

Lagu

Saya sentiasa ada lagu kenangan di sekolah. Di SMART tahun 90-an kami ada "Suci Dalam Debu" dendangan Saleem sebagai lagu motivasi program luar dan dalam. Kisah cinta profesional saya di SMK Seri Bentong terpancar jelas dalam "Ayat-Ayat Cinta" yang diilhamkan novel laris Habiburrahman al-Shirazi untuk filem Indonesia dengan jodol yang sama.

SMKBR? 2009,lagu termerdu yang saya dengar ketika di sini dalam minggu pertama ialah Lagu Sekolah dan Jasa Bonda . Hati saya melonjak tinggi apabila mendengar acapella "Semalam" yang digubah dari "Yesterday" (dendangan The Beatles -karya 1965:McCartney) oleh kumpulan nasyid kita. Tema keinsafan diserlahkan tepat, lunak dan menusuk. Ustazah Nagyah mempromosi program JK Kebajikan dengan "InsyaAllah" oleh Maher Zain yang juga lagu tema Kem Kepimpinan Pengawas pada tahun 2010. Kesannya hebat pada perasaan saya.

Di penghujung ini, lagu Roslan Madun "Lemak Manis" dimainkan oleh isteri saya untuk bahan KOMSASnya. Minda saya cepat menukar "anak siapa" kepada "sekolah siapa" ("Kupandanglah manis amboi amboi, anak siapa...")

KEPUTUSANNYA: Pemenang survey perasaan peribadi:"Semalam" adalah lagu saya di SMKBR. Terima kasih Cikgu Tengku, Cikgu Siti Nor Asyikin, Ustazah Sharifah dan tentunya "Shoutul Nasihah" yang turut mewarnai pengalaman singkat saya di SMKBR! SubhanAllah.

No comments:

Post a Comment